Company Logo
Logo szkoly
Rok patrona

Aktualności

Klasa VII

Materiały na lekcje informatyki klasa VII

  1. Lekcja 1 - Formatowanie tekstu - materiał Video1   materiał Video2 - powtórzenie wiadomości o formatowaniu tekstu w programie MS Word, WordPad lub WPS Office  (darmowa wersja popularnego pakietu biurowego, który obsługuje formaty Microsoft Office).
  2. Lekcja 2 - Jak napisać podanie https://www.youtube.com/watch?v=Pjmrbz6G8oA
  3. Lekcja 3 - Na podstawie lekcji wcześniejszych proszę o napisanie dowolnego podania, wg. zasad przedstawionych wcześniej. Plik o nazwie I.Nazwisko_podanie.docx proszę przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. w terminie do 20.03.2020 r. (w programach WordPad i WPS Office format pliku należy wybrać ręcznie lub ustawić jako domyślny).
  4. Lekcja 4 - Tworzenie i formatowanie tabeli w programie MS Word lub podobnie w WPS Office - https://www.youtube.com/watch?v=X7Bb7SnM8bU  Proszę na podstawie tego materiału wykonać tygodniowy plan lekcji. Proszę zastosować układ poziomy strony. Godziny lekcji z wykorzystaniem indeksu górnego. Plik zadania pod nazwą Tabela_I.Nazwisko.docx (docx jest to rozszerzenie pliku, nadawane jest automatycznie więc proszę nie pisać dodatkowo) proszę przesłać w terminie do 27.03.2020 r. Wzory tabel wzór 1  wzór 2
  5. Lekcja 5 (26.03)- Tworzenie artykułu.
    a) Pierwszym etapem jest zredagowanie tytułu i  przygotowanie tekstu na artykuł oraz podzielenie go na akapity (bez wcięć) zobacz przykład.
    b) W drugiej kolejności należy podzielić tekst na kolumny - zobacz film   - przykładowy wygląd.
    c) W trzeciej kolejności dodajemy obramowanie strony i tło dokumentu - zobacz film  - zapoznaj się z różnymi opcjami obramowań i sposobami ustawiania tła.
    d) Zapisz plik pod nazwą Artykuł_I.Nazwisko. Kolejne etapy za tydzień.
  6. Lekcja 6 - Wstawianie inicjałów, grafiki, pól tekstowych oraz kształtów
    Krok 1 - Do tekstu ustawionego w kolumnach, wstawiamy inicjały, jako pierwsze litery akapitów - zobacz film
    Krok 2 - Zobacz film o wstawianiu grafiki - film, następnie wstaw do tworzonego dokumentu dwa obrazy - zobacz przykład. Proszę spróbować tak ustawić parametry tekstu (wielkość czcionki, marginesy, interlinie, odległość przed i po akapitach) aby artykuł mieścił się na jednej stronie.
    Krok 3 - Wstawianie do dokumentów kształtów - zobacz film
    Krok 4 - Wstawianie pól tekstowych - zobacz film
    Krok 5 - Kształt i pole tekstowe umieść w artykule - zobacz przykład. Gotowy artykuł zapisz pod nazwą Artykuł_I.Nazwisko i wyślij do sprawdzenia w terminie do 17.04.2020 r.
  7. Lekcja 7 - Listy punktowane i numerowane - listy wielopoziomowe
    Krok 1 - Zobacz film przedstawiający sposób tworzenia list wielopoziomowych  - film
    Krok 2 - Szybkie przemieszczanie się między poziomami list - film
    Krok 3 - Wykonaj zadanie wykorzystujące listy, oparte na przykładzie (wykorzystaj swoje dane i pomysły) - zobacz przykład.
    Zadanie w pliku pod nazwą Listy_I.Nazwisko wyślij w terminie do 24.04.2020 r.
  8. Lekcja 8 - Praca nad dokumentem wielostronicowym
    Krok 1 - Zobacz film przedstawiający sposób tworzenia nagłówka i stopki
    Krok 2 - Tworzymy nagłówek i stopkę, wstawiamy aktualną datę,  tytuł i nagłówki tekstu w sposób przedstawiony na filmie - zobacz
    Krok 3 - Przygotuj tekst sformatowany czcionką 14 na dwie i pół strony, może dotyczyć np. zaproponowanej treści z języka polskiego, przygotuj również dwa zdjęcia dotyczące tematu.
    Zadania nie wysyłaj, formatowanie będziemy kończyć za tydzień.

  9. Lekcja 9 - Formatowanie dokumentu i spis treści

    Krok 1 - Sformatuj przygotowany na poprzedniej lekcji tekst wielostronicowy w sposób pokazany na filmie, wstaw jak na filmie dwa zdjęcia i znaki podziału stron - zobacz film
    Krok 2 - Wykonaj spis treści na końcu dokumentu jak pokazano na filmie
    Krok 3 - Na zakończenie proszę wstawić i uzupełnić stronę tytułową zobacz na filmie (opis od 7:43 - czas filmu)
    Zadanie zapisz pod nazwą Wielostronicowy_ImieNazwisko i wyślij w terminie do 15.05.2020 r. Jeżeli korzystacie z Worda online lub innego edytora i nie ma możliwości wstawienia jakiegoś elementu np. strony tytułowej to możecie ten element pominąć lub zaprojektować samodzielnie.
  10. Lekcja 10 - Praca w chmurze - logowanie do Office 365
    Krok 1 - zobacz na czym polega praca w chmurze - zobacz film
    Krok 2 - logowanie się do usługi Office 365 - dane do logowania (login i hasło pierwszego logowania np. jkowalski@spgrzeska.onmicrosoft) dostępne jest w dzienniku elektronicznym.
    Krok 3 - po zalogowaniu proszę zapoznać się z usługą Outlook, Word, Onedrive
    Krok 4 - jak zalogować się do Office 365 pokazane jest na filmach - film 1     film 2
    Zadanie za tydzień.
  11. Lekcja 11 - Tworzenie i udostępnianie dokumentu w chmurze
    Programów Office nie instalujemy na komputerze, jest to wersja uruchamiana w przeglądarce!!!
    Krok 1 - po zalogowaniu się na Office 365, klikamy na program pocztowy Outlook i wysyłamy maila na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. - treść jak na filmie
    Krok 2 - Przechodzimy do usługi OneDrive (dysk w chmurze) i zakładamy folder informatyka - zobacz film
    Krok 3 - Wchodzimy do folderu informatyka i tworzymy nowy dokument Word. Piszemy powitanie i nadajemy nazwę plikowi - zobacz film
    Krok 4
    - Krok 6 - na zakończenie pozostaje udostępnić plik do oceny (wpisując mój adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ) - zobacz film
  12. Lekcja 12 - Praca grupowa nad dokumentem w chmurze OneDrive.
    Zadaniem lekcji 12 jest wspólne edytowanie jednego dokumentu udostępnionego online całej klasie.
    Krok 1 - Udostępnienie dokumentu (jedna osoba tworzy dokument np. w programie Word i udostępnia określonej grupie osób lub całej klasie) - w tym przypadku udostępnię Wam dokument o nazwie - Informacje o klasie VII  - dostępny po zalogowaniu się na Office 365
    Krok 2 - Otwieracie udostępniony dokument i wpisujecie w odpowiednie miejsce informacje o sobie.
    Krok 3 - W tym przypadku nie zapisuje się dokumentu wystarczy go zamknąć.
  13. Lekcja 13 - zastosowanie aplikacji w chmurze
    • Aplikacje Office 365 dostępne w ramach naszej licencji zawierają szereg usług - programy dostępne w wersji online - czyli dostępne z poziomu przeglądarki internetowej. Na wersje desktopowe programów (Word, Excel itp.instalowane na komputerze) nie mamy licencji, więc na programach tych uruchamianych z komputera na będziemy mogli pracować.
    • Zastosowanie chmury Onedrive - zobacz film
    • W aplikacji Word (w usłudze Office 365) wyszukujemy i pobieramy dowolny szablon (ale tylko taki, który ma możliwość edycji w przeglądarce) - zobacz film
    • Dostosowujemy szablon (zmieniamy treść, daty itp.), zapisujemy gotowe zadanie - zobacz film
    • Tworzymy folder informatyka (w chmurze onedrive) przenosimy plik do folderu informatyka i udostępniamy - zobacz film
    14. Lekcja 14 - Sieci komputerowe
     

Dane szkoły

Szkoła Podstawowa w Grzęsce Grzęska 503 37-200 Przeworsk pocztakojder@spgrzeska.pl
tel. 16 648 71 25

Aktualna godzina

Dziennik

DZIENNIK ELEKTRONICZNY
Szkoły Podstawowej w Grzęsce

Office 365

Online

Odwiedza nas 7 gości oraz 0 użytkowników.

ePUAP

Licznik odwiedzin

Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
W poprzednim tygodniu
W tym miesiącu
W poprzednim miesiącu
Łącznie
256
838
4420
974905
11921
18210
983931

Twój IP: 3.141.202.54
Aktualna data: 2024-04-20 16:08:05



Stworzone przez Szkoła Podstawowa w Grzęsce 2013 ® administrator mareksz