O szkole
Przydatne dokumenty
Boisko wielofunkcyjne
Galeria
Polecamy
Artykuły archiwalne
Aktualności
Klasa V
Materiały z informatyki klasa V
- Lekcja 1 - Przypomnienie środowiska Scratch - materiały do zapoznania się LINK - edytor offline Scratcha 2.0 można pobrać ze strony - LINK i zainstalować.
- Lekcja 2 - Wielokąty i rozety.
- Wykonaj rozetę zgodnie z instrukcją - zobacz
- Zadanie: Naciskając klawisz „a” duszek rysuje rozetę składającą się z 30 różnokolorowych 20 – kątów. Długość ich boków wynosi 15. Wartości te określ za pomocą zmiennych. Naciskając klawisz „b” duszek rysuje w innym miejscu rozetę składającą się z 30 trójkątów o boku 50. Następnie znika. Plik pod nazwą Rozeta_I.Nazwisko wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
w terminie do 27.03.2020 r. - przykład - Lekcja 3 (27.03) - Scratch - zaliczenie. Na zakończenie przygody z programem Scratch w klasie 5 pozostaje do zrobienia prosta gra. Do wyboru macie kilka wariantów, wybieramy jeden. Jak zrobić grę pokazują filmiki (tutoriale). Grę zapisaną pod nazwą Gra_I.Nazwisko należy przesłać na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
w terminie do 3.04.2020 r.
a) https://www.youtube.com/watch?v=xyG50aJ0uDw
b) https://www.youtube.com/watch?v=GkHdu4OkmYI
c) https://www.youtube.com/watch?v=YH6ih_50AWo - Lekcja 4 - Prezentacje multimedialne - Wstęp
Krok 1 - Wybór programu. Mamy trzy możliwości tworzenia prezentacji: Pierwsza przy użyciu programu PowerPoint (jeżeli mamy zainstalowany pakiet MS Office) zobacz film jak uruchomić, WPS Office Presentation (część darmowego pakietu biurowego WPS Office , który obsługuje formaty Microsoft Office), Prezentacje (część aplikacji Google) - zobacz film. Zasady tworzenia we wszystkich programach są podobne.
Krok 2 - Zobacz film przedstawiajacy zasady tworzenia prezentacji - film 1 , film 2
Krok 3 - Korzystając z opisu - zobacz opis - wykonaj w prezentacji: stronę tytułową i spis treści na dowolny temat. (np. tytuł "Samochody Świata" (wymyśl podtytuł), następnie w spisie treści podaj np. kilka nazw samochodów.
Pracę zapisz pod nazwą Prezentacja1_I.Nazwisko. Pliku nie wysyłaj, będziemy kończyć za tydzień. - Lekcja 5 - Prezentacje multimedialne - Dodawanie slajdów z treścią i slajdu końcowego
Do programu PowerPoint wszyscy uczniowie mają bezpłatny dostęp w usłudze Office 365 - opis przekazałem mailowo.
Krok 1 - Po wykonaniu slajdu tytułowego i slajdu ze spisem treści, dodajemy slajdy w których przedstawiamy poszczególne zagadnienie ujęte w spisie treści (np. opisujemy poszczególne samochody - każdy samochód na oddzielnym slajdzie). Zazwyczaj slajdy te zawierają: tytuł, obraz i opis.
Krok 2 - Jak stworzyć te slajdy, wstawić tekst i obrazy zobacz na filmach: Zobacz film 1 oraz Zobacz film 2
Krok 3 - Korzystając z przykładach przedstawionych w filmach i opisu - zobacz opis (w opisie krok 5, 6, nie wstawiamy animacji)- wykonaj w prezentacji slajdy z treścią np. opisz kilka samochodów.
Krok 4 - Zgodnie z opisem - zobacz opis (krok 7) wykonaj slajd końcowy, następnie sprawdź działanie prezentacji (krok 9 opisu)
Pracę zapisz pod nazwą Prezentacja2_I.Nazwisko i wyślij do sprawdzenia na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. w termine do 23.04.2020 r. - Lekcja 6 - Wstawianie do prezentacji animacji i przejścia slajdów
Kolejnym etapem wykonania prezentacji będzie wstawienie efektów.
Krok 1 - Wykonaj prezentację która zawierać będzie:
- tytuł i podtytuł
- slajdy z treścią (Tytuł slajdu, opis, grafikę np. zdjęcie) ok. 3 slajdów
- slajd końcowy (Krótki tekst na zakończenie oraz kto wykonał prezentację)
Krok 2 - Ustaw przejścia między slajdami - jak to zrobić zobacz film (z uwagi na różne wersje PowerPoint opcje te znajdują się w rożnych miejscach menu, ale na pewno znajdziecie)
Krok 3 - Wstawiamy animacje elementów slajdu. Można animować pola z tekstem lub grafikę. Jak to zrobić pokazane jest w drugiej części filmiku - zobacz (pierwsza część jeszcze raz pokazuje przejścia slajdów)
Krok 4 - Wykonaj dowolną prezentację zawierającą przejścia slajdów i animacje - zobacz przykład, prześlij do oceny pod nazwą Animacje_ImięNazwisko w terminie do 30.04.2020 r. - Lekcja 7 - Wstawianie do prezentacji kształtów i schematów
Kolejnym etapem wykonania prezentacji będzie wstawienie kształtów i obiektów SmartArt
Krok 1 - Wykonaj prezentację o ulubionej drużynie, zobacz przykład slajd 1 i 2
Krok 2 - do slajdu ze zdjęciem drużyny dodaj kształty np. dymki z napisami- zobacz film
Krok 3 - dodajemy schematy za pomocą obiektu SmartArt- przejście między poziomami odbywa się za pomocą klawisza "TAB" lub usuwając poziom listy naciskamy "Back Space - zobacz film 1 i film 2
Krok 4 - kolejne dwa slajdy mogą być opisem poszczególnych zawodników (Imię i nazwisko, krótki opis i zdjęcie)
Proszę poćwiczyć sobie wykonywanie schematów. Zadanie za tydzień. - Lekcja 8 - Wstawianie do prezentacji z lekcji techniki hiperłączy (hiperlinków)
Kolejnym etapem wykonania prezentacji będzie wstawienie tzw. hiperlinków, czyli odnośników, które będą nas przekierowywać do określonego slajdu, klikając na pozycję spisu treści
Krok 1 - Począwszy od slajdu 2 wyłączamy przełączanie slajdów myszką.
Krok 2 - W spisie treści do pozycji "Wszystko o papierze" wstawiamy hiperlink przekierowujące nas do slajdu 3 - zobacz film
Krok 3 - W slajdzie 3 wstawiamy hyperlink do kolejnego slajdu o papierze, po zakończeniu wszystkich slajdów o papierze wracamy do spisu treści - zobacz film
Krok 4 - Podobnie robimy z kolejnymi slajdami, z tą różnicą, że w ostatnim slajdzie o tworzywach sztucznych nie wracamy do spisu treści tylko wstawiamy hiperlink do slajdu końcowego - zobacz film i przykład nad którym pracowaliśmy
Krok 5 - Całą prezentację (slajdy o wszystkich materiałach) łącznie ok. 13 slajdów proszę zapisać pod nazwą Materiały_ImięNazwisko i przesłać do sprawdzenia w terminie do 20.05.2020 r. Ponieważ jest to dłuższa praca obejmowała będzie jeszcze kolejną lekcję techniki. Dostaniecie dwie oceny: z techniki za treść i z informatyki za wykonanie techniczne prezentacji. - Lekcja 9 - Prezentacje multimedialne
Słowo multimedialne oznacza, że ta prezentacja zawiera: tekst, grafikę (obrazy), video i dźwięk.
Taka prezentacja może być zapisana jako pokaz i uruchamia się w trybie pełnoekranowym, lub jest zapisana jako plik video.
zobacz prezentację jako pokaz
zobacz prezentację jako plik mp4 - Lekcja 10 - Wykorzystanie programu PowerPoint do tworzenia animacji.
Program PowerPoint możemy wykorzystać do tworzenia animowanych historyjek.
Uruchomcie prezentację którą dołączam, slajdy przechodzą automatycznie. Jeżeli ktoś ma chęć i da radę to może w oparciu o przykład zrealizować swój pomysł. Możecie się pochwalić efektami pracy.
Przykładowa prezentacja - Lekcja 11 - Tworzenie animacji w programie Pivot Animator.
- Co to jest Pivot Animator? - Pivot to prosty program, za pomocą którego można tworzyć proste animacje
- W ramie roboczej zobaczymy prostą figurkę, którą możemy przesuwać, abyśmy mogli poruszać częściami ciała.
- Po każdym ruchu musimy nacisnąć „Spację”, aby utworzyć nową ramkę. W każdej klatce stopniowo poruszamy postacią lub częściami jego ciała.
- Tworzone animacje możesz zapisać, aby pracować nad nimi później lub wyeksportować je w formacie GIF lub AVI (film).
- Aby pobrać program kliknij na link - pobierz
- Instalacja programu - zobacz film
- Uruchom program i zapoznaj się z jego oknem. Zadanie za tydzień.
- Lekcja 12 - Animacja w programie Pivot Animator.
- Zapoznaj się z obsługą programu i wykonaj podobną animację - zobacz film
- Zobaczcie jak wygląda animacja biegu - pobierz plik animacji
- Stworzoną animację zapisz pod nazwą Animacja1_ImięNazwisko i wyślij do oceny - zobacz film
13. Lekcja 13 - Wstawianie tła do animacji- Zadanie tworzenia animacji z wykorzystaniem tła - zobacz film
- Na powyższym przykładzie zróbcie swoją animację
- Zapisujemy animację jako film. W tym celu klikamy kolejno: Plik/Eksportuj animację/Zapisz jako typ - wybieramy AVI Video/wpisujemy nazwę /zapisz
- Zadaniem możecie się pochwalić (ale niestety bez oceny)
14. Lekcja 14 - Logowanie się w usłudze Office 365
Uruchomienie usługi Office 365. W ramach usługi mamy dostęp do darmowych dla uczniów naszej szkoły programów: Word, Excel, Outlook, Teams, dysku w chmurze Onedrive, dostępnych online (uruchamianych w przeglądarce np. Chrome). Programy te są niezbędne do zdalnej edukacji.- Krok 1 - uruchamiamy przeglądarkę, w oknie wyszukiwarki wpisujemy office 365
- Krok 2 - przygotowujemy dane do logowania z dziennika elektronicznego ucznia np. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. - hasło pierwszego logowania dla wszystkich to: Student.123 - zobacz rysunek z lokalizacją danych
- Krok 3 - logujemy się do Office 365, zmieniamy hasło (musi zawierać 8 znaków, małe, wielkie litery i cyfry), ustawiamy język i strefę czasową (można to zrobić po zalogowaniu się) - zobacz film
- Krok 4 - Przechodzimy do usługi OneDrive (dysk w chmurze) i zakładamy folder informatyka - zobacz film
- Krok 5 - Wchodzimy do folderu informatyka i tworzymy nowy dokument Word. Piszemy powitanie i nadajemy nazwę plikowi - zobacz film
- Krok 6 - na zakończenie pozostaje udostępnić plik (wpisując mój adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. lub imię i nazwisko) - zobacz film
- W ten sposób można udostępnić plik dowolnemu uczniowi lub nauczycielowi szkoły.
- Więcej z usługi będziemy korzystać w przyszłym roku szkolnym.
Dane szkoły
Aktualna godzina
Dziennik
Office 365
Online
Odwiedza nas 33 gości oraz 0 użytkowników.
ePUAP
Licznik odwiedzin
1177432
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
W poprzednim tygodniu
W tym miesiącu
W poprzednim miesiącu
228
315
2211
1170694
13376
16521
Twój IP: 3.145.176.168
Aktualna data: 2025-04-25 06:14:15